Coaching
Az egyéni coachingra sajnos a mai napig nem találtak olyan magyar megfelelőt, ami teljes mértékben kifejezné annak valódi tartalmát.
A mi megközelítésünkben a coaching egy olyan kétszemélyes, interaktív tanácsadási folyamat, ahol a napi munkavégzésben való részvétellel, és az egyéni problématerületekre történő fókuszálással a résztvevő az őt leginkább érintő, konkrét kérdéseire kaphat megoldásokat. Ebben az intenzív, saját élményű fejlesztésben igény szerint tesztekkel és kérdőívekkel támogatjuk a fejlesztést.
A módszer kulcsa a folyamatos visszajelzés és korrekció, valamint új szempontok felvetése és kipróbálása.
A coaching egyfajta interaktív önreflexió, melynek során szakmai vagy magánéleti interakciók, döntési és szervezeti helyzetek illetve konfliktusok kerülnek feldolgozásra.
A coaching erőssége a személyre szabottság, mivel nem tartalmaz redundáns, a résztvevő számára nem használható vagy már ismert témákat. Ezt az előzetes igényfelmérés és a program közös kialakítása biztosítja, így a fejlesztés maximálisan célorientált és hatékony.
Mikor lehet szükség coachingra:
- Konfliktusok (kívülről vagy belülről fakadó), kényes helyzetek kezelése
- Nem egyértelmű célkitűzések, bizonytalan szervezeti határok
- Új szervezeti felállás, akvizíciók
- Vezetők új, szokatlan felelősségi körökben
- Döntéselőkészítés
- Érdekérvényesítés javítása
- Hatékony döntési folyamatok és kompetenciák hiánya
- Értékelési és visszajelzési nehézségek
- Problémamegoldás
- Projektmenedzsment coaching
- Célkitűzés
- A rutin túlzott eluralkodása a szervezetben
Ha nem tréning, miért coaching?
- Folyamatos, on-the-job fejlesztés
- Teljes mértékben egyénre szabott
- A folyamat közben is alakítható az ügyfél igényei és a fejlődés mértéke szerint
|